Mata do akupresury . Moje odczucia po dwóch latach użytkowania . Czy mata za 700 zł jest lepsza od tej za 100 zł ?

Mata do akupresury towarzyszy mi od 2 lat . Usłyszałam o niej po raz pierwszy , kiedy wielu influencerów miało współpracę z jedną marką. Zainteresował mnie temat do tego stopnia , że byłam zdecydowana wydać 700 zł na matę , ale ponieważ kwota była dla mnie bardzo duża,  postanowiłam najpierw poszperać w internecie , popytać wśród znajomych i tak dzięki @swiat_karinki trafiłam na markę @4fizjo . Anetka pamiętasz ?

Akupresura jest alternatywną metodą leczenia wywodzącą się z Azji. Pochodzi z Chin, gdzie istnieją informacje , że już 7 tysięcy lat temu była znaną metodą leczniczą. Także jak widzicie metoda ta jest znana od wielu wielu lat . Dlatego docierając do tych informacji oraz tego, że fizjoterapeuci używają takich mat od lat , byłam lekko zniesmaczona , czytając , że ta droga mata jest najlepsza a inne to są tańsze zamienniki . No nie ! Ta instagramowa mata nie jest produktem najlepszym . Zarówno mata za 700 zł , jak i za 100 zł ( mój zestaw mata poduszka kosztował ok 80 zł ) działa tak samo . Mata @4fizjo to wyrób medyczny . Wszystkie elementy użyte w macie są antyalergiczne . Pokrowiec wykonany jest z czystej bawełny , pianka wypełniająca z poliuretanu a rozetki z materiału przyjaznego dla środowiska . Maty @4fizjo są zarejestrowane w Urzędzie Rejestracji Produktów Leczniczych , Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych . A to oznacza , że mamy pewność , że mata jest w pełni bezpieczna . 

Przejdźmy zatem do zalet korzystania z maty : 

- zmniejsza ból pleców oraz głowy 

- zwiększa krążenie krwi 

- zmniejsza poczucie zmęczenia 

- rozluźnia mięśnie 

- zwiększa poziom energii witalnej . 

Leżenie na macie przynosi ulgę również podczas napięć mięśniowych , zmianach zwyrodnieniowych kręgosłupa  a nawet stresie i depresji . Jak we wszystkim potrzeba systematyczności, ale ja, jako użytkownik maty od 2 lat , naprawdę widzę poprawę ! Kiedyś często bolała mnie głowa , teraz bardzo sporadycznie ! Przynosi mi ulgę po całym dniu pracy , kiedy kręgosłup daje się we znaki i naprawdę po takiej sesji 30 minutowej czuję się fizycznie i psychicznie lepiej . 

Jakie są przeciwskazania do stosowania maty ?

- zaburzenia krzepliwości krwi 

- choroby i problemy skórne 

- choroby nowotworowe 

- żylaki 

- ciąża oraz karmienie piersią ( używanie maty należy skonsultować z lekarzem ) 


Podsumowując : zarówno mata za 700 zł , jak i ta za 100 działa na tej samej zasadzie :) kwestia designu , popularności i możemy do tego dodać materiał z wyższej półki. Niemniej jednak na ból pleców czy innych dolegliwości , pomoże również klasyczna mata , którą na co dzień używają także fizjoterapeuci . 












Komentarze